gtag('config', 'UA-126046734-3');

قیمت گاز اکسیژن تابع پارامترهای مختلفی است

در این بخش راجع به قیمت گاز مصرفی اکسیژن صحبت میکنیم . قیمت گاز اکسیژن تابع پارامترهای مختلفی است, یکی از مهمترین پارامتر های آن هزینه های ثابت و متغیری است که صرف تولید این گاز میشود , در نتیجه برای اینکه تشدد قیمت در سطح کشور اتفاق نیفتد , معمولا در ابتدای هر سال و یا قبل از پایان سال , قیمت های پیشنهادی از طرف کلیه ی تولید کنندگان و توزیع کنندگان به اتحادیه منعکس میشود. در کمیته ی قیمت گذاری اتحادیه , تمامی نظرات جمع میشود و با توجه به نرخ تورم موجود در آن سال ( که معمولا از طریق بانک مرکزی  به صورت رسمی , اطلاع رسانی عمومی میشود و یا درشرایط بخصوصی اگر لازم شد استعلام میشود) و با لحاظ کردن کلیه ی پارامترهای تاثیر گذار از جمله نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده و جمیع جهات به یک جمع بندی قیمیتی میرسند .

این قیمت معمولا برای کل کشور یکسان است و ابلاغ میشود , اما در بعضی موارد با توجه  به دوری بازار مصرف, مسافت های طولانی , هزینه های سربار اضافی ,اجازه ی دخل و تصرف در قیمت شارژ کپسول اکسیژن حداکثر بین ۲۰-۱۵ درصد به تولید کنندگان داده میشود.

توضیح موارد بالا به این علت است که اگر شما  مستقیما به یک مرکز تولید و یا توزیع مراجعه میکنید حتما باید قیمت های رسمی اتحادیه را داشته باشند و در محل دفتر فروش نصب کرده باشند .اگر به جایی مراجعه کردید و اطلاعیه را نداشتند, میتوانید تشخیص دهید آن مرکزو یا کارخانه ی تولیدی, تابع اتحادیه نیست , بنابراین خرید کردن از آنجا ممکن است برای شما تبعاتی دربر داشته باشد.ممکن است با قیمت بیشتری خرید کنید و یا  ارزانتر و با جنس بی کیفت خرید کنید.

توجه داشته باشید از جاهایی خرید کنید که  تولید کننده ی معتبر, با پروانه ی بهره برداری باشند و در کنار آن جواز کسب از اتحادیه ی کشوری را دریافت کرده باشند. در سایر موارد نیز اگر از جاهای نامعتبر خرید کردید باید تبعات آن را پذیرا باشید و در نهایت اگر شکایت هم کردید نمیتواند به جایی منعکس شود.

در نظر داشته باشید که اگر مایل بودید این سرویس را در محل خود دریافت کنید باید هزینه ی جداگانه ای علاوه بر قیمت اصلی سیلندر با توجه به فاصله ی موقعیت مکانی خود تا محل تولید و یا توزیع گاز پرداخت کنید .


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1
سوالی هست در خدمتم؟
سلام. خوش اومدین. در خدمت شما هستم.