gtag('config', 'UA-126046734-3');

معرفی کارخانه پارس استاندارد گاز توسط داود شمس آذر مدیریت مجموعه

سلام دوستان ، من داوود شمس آذر هستم از پارس استاندارد گاز و هدفمون از درست کردن این ویدیو ها اینه که شما رو با موارد مختلفی که در تولید,مصرف و پخش گازهای طبی و صنعتی هست آشنا کنیم. امیدوارم که این ویدیو ها مثمر ثمر باشه و اطلاعات خوبی در این زمینه بتونیم به شما بدیم. درباره پارس استاندارد گاز توضیحات جامعی به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.

پارس استاندارد گاز متجاوز از ۴۰ سال هست که در این رشته فعالیت میکنه و ما کارمون را ابتدا با تولید گاز اکسیژن در تبریز شروع کردیم . موسس کارخانه ی ما مرحوم پدرم آقای محمد رضا شمس آذر بودن. امیدوارم ما  فرزند خلفی برای ایشون باشیم و بتونیم نهالی را که ایشون کاشته بودن به یه درخت پرثمر و پر فایده ای هم برای خودمون و هم برای جامعه امون تبدیل کنیم.امیدوارم همه ی دوستان از مطالبی که در این ویدیو ها به صورت مستمر قرار هست برای شما تهیه کنیم و اطلاعات کافی در رابطه با گازها به شما میدیم , بتونن استفاده ی کافی و وافی را ببرند.خیلی ممنون و متشکر

تاریخچه پارس استاندارد گاز

در این قسمت میخوام راجع به تاریخچه ی کارخونه ها و شرکت های پارس استاندارد گاز باهاتون صحبت کنم. اولین کارخونه ی ما در سال ۱۳۳۷ درتبریز تاسیس شد و تولید اون فقط گاز اکسیژن بود.
کارخونه ی بعدی ما در سال ۱۳۸۴ در تهران تاسیس شد و در زمینه ی تولید گاز اکسیژن و گاز نیتروژن , فعال هستیم.
سومین کارخونه در ساوه هست. شهر صنعتی کاوه , که فقط در زمینه ی تولید گاز اکسیژن فعالیت میکنه .هدف من از بیان این تاریخچه ها به این برمیگرده که به شما دوستان این اطمینان را بدم که زمینه ی تخصصی ما در رابطه با گازهای صنعتی و طبی طوری هست که فکر میکنم میتونیم مسائل و مشکلاتی رو که وابسته به تجربه های چندین و چند ساله ی گذشته ی ما هست , با شما دوستان در میون بذارم و اطلاعاتی هر چند ناقص هم که شده بر مبنای تجربیات پارس استاندارد گاز در سالیان گذشته اس که داشتیم خدمتتون عرض کنم.

محصولات و خدمات پارس استاندارد گاز

در این ویدیو مایلم راجع به رنج محصولات تولیدی پارس استاندارد گاز و محصولاتی را که قادر به تامین آنها هستیم با شما صحبت کنم.

تولید گاز اکسیژن طبی و صنعتی و گاز نیتروژن طبی و صنعتی

همونطور که در ویدیوهای قبلی عرض کرده بودم خدمتتون , فعالیت اصلی ما در رابطه با تولید گازهای اکسیژن و نیتروژن هست . اکسیژن و نیتروژن, هم رنج های طبی داره , هم رنج های صنعتی. در رنج های طبی , طبیعتا  گرید هایی باید مصرف بشه که با طب منطبق باشه و در گرید های صنعتی و رنج های صنعتی هم طبیعتا آنالیزهای مخصوص به خودشو داره.

در رابطه با گاز اکسیژن اگر بخوام با شما صحبت کنم , مهمترین مثالی که برای شما میتونم بزنم این هست که در بیمارستان ها و برای بیماران استفاده می شود.

رنج صنعتی اش , واحد های بسیار بسیار مختلفی داره . به عنوان مثال اگر بخوام خدمتتون عرض کنم , در برش کاری های لیزری یکی از موارد خیلی متعدد استفاده از گاز اکسیژن است.

گاز نیتروژن نیز همینطور هست.هم استفاده ی طبی داره هم استفاده ی صنعتی. نیتروژن در طب , اگر به صورت مایع استفاده بشه بیشتر به صورت کرایو تراپی هستش  و سرمای مایع نیتروژن در بیماری های پوستی استفاده میشه. در صنعت , نیتروژن خیلی وسیع تر از اکسیژن موارد استفاده داره , که یک نمونه اش را خدمتتون میتونم عرض کنم که از آن در برش کاری های لیزری میشود استفاده کرد.

از نیتروژن در صنایع پتروشیمی و صنایع نفتی نیز میتوان استفاده کرد. گاز نیتروژن موارد استفاده ی زیادی داره که هر کدوم آنالیز و گرید خودشو میطلبه که به موقع اش به صورت دقیق تر و دیتیل وار خدمتتون موارد استفاده را خواهم گفت.

گازهای کالیبراسیون

گازهای دیگری که مایلم باز راجع بهش بیشتر صحبت کنم و از محصولات اصلی پارس استاندارد گاز هست , گازهای کالیبراسیون و گازهای ترکیبی است که هر کدوم بسته به نوع مصرفی که داره تعریف میشه.

گازهای کالیبراسیون بواسطه ی نقشی که در کالیبره کردن دستگاه های بسیار بسیار پر قیمت بازی میکنن , خیلی نقش مهمی رو دارن. پس بنابراین توصیه ی بنده این است که این گازها , مخصوصا گازهای کالیبراسیون را, برای اینکه جلوگیری بکنید از صدمات و لطمات جبران ناپذیری که ممکنه به اون دستگاه گران قیمت در آینده وارد بشه , حتما حتما از جاهای معتبر با گواهی ها و سرتیفیکیت های معتبر تهیه بفرمایید که لاعقل میشه گفت یه نوع بیمه ای میشه برای شما. حالا ممکنه قیمتش یک مقدار بالاتر از اون جاهایی باشه که بدون اسم و رسم ( ما میگیم زیر پله ای ) دارن به شما عرضه میکنن و احتمالا هم در مراجعه بعدی شما فقط یک مغازه است که برای یک مدت کوتاهی اجاره شده و یا یه جایی است که برای یک مدت کوتاه اجاره شده  , حالا اگر به خیر گذشت که به خیر گذشت , ولی اگر صدمه ای به دستگاه پرقیمت شما وارد کرد دیگه فکر نمیکنم کسی جوابگوی این مساله باشه و احتمالا بازنده ی اصلی همون مصرف کننده خواهد بود.

گازهای ترکیبی

یکی دیگر از محصولات پارس استاندارد گاز انواع گازهای ترکیبی هست که در جوش کاری ها استفاده میشه. باز هم در طب گازهای ترکیبی استفاده میشه. مثالی میتونم بزنم : مثلا ترکیبی از گاز co2 با اکسیژن به نام کربوژن برای استفاده  ( دقیقه ۵ ) دیگه شاید استفاده بشه. موارد استفاده ی دیگری هم داره. ترکیب های مختلفی از گاز مثلا به طور مثال آرگون با co2 در جوشکاری های مخصوصی که قدرت نفوذ جوش بالایی داره و تست های جوش را به راحتی میتونه پاس کنه , استفاده میشه , که باز این ترکیب , ترکیب خیلی مهمی است . رعایت کردن ترکیب این خلوص ها  و خیلی گازهای رنج های دیگه هست .

گاز دیگه ای که مایلم اشاره کنم , آرگون , co2 , co  هست که همه ی این ها هم مصارف طبی داره هم مصارف صنعتی.

گاز آرگون در یک سری دستگاه های مخصوصی که برای آنالیز خون استفاده میشه کاربرد داره. شاید آشنا باشید و برای گوش همه آشنا شده باشه , الان در ساخت پنجره های دو جداره یا شیشه های دو جداره گاز آرگون استفاده میشه به عنوان گاز ایزوله , که هم صدارو عایق میکنه تقریبا و هم جلوی عبور سرما وگرما رو میگیره , ایزوله میکنه.

گاز co2  باز در صنعت خیلی جاهای مختلف استفاده میشه . در طب میکرواینجکشن ها و در بعضی از جراحی های لاپاراسکوپی و خیلی جاهای دیگه …  ان شا‌ءالله در ویدیوهای آینده بیشتر راجع به اونها با شما صحبت میکنم.

1
سوالی هست در خدمتم؟
سلام. خوش اومدین. در خدمت شما هستم.