gtag('config', 'UA-126046734-3');

پر کردن کپسول هوا – غلط مصطلح

در این قسمت راجع به پر کردن کپسول هوا یا شارژ کپسول اکسیژن صحبت میشود. جالب است بدانید پر کردن کپسول هوا غلط مصطلحی است که در محاوره و ادبیات ما وارد شده است . وقتی به من تولید کننده میگویند پر کردن کپسول هوا , ما متوجه ی منظورشان میشویم اما بهتر است این اصطلاح را اصلاح نماییم , اکثر اوقات که به ما مراجعه میکنند راجع به پر کردن کپسول هوا سوال میپرسند و یا سفارش میدهند منظور ۹۹/۹ درصد اشخاص, شارژ سیلندر اکسیژن است. لذا دریافته ایم وقتی به ما میگویند کپسول هوا را برای پر کردن آورده ایم هدف شارژ سیلندر اکسیژن است .

در این مبحث از همراهان و دوستان گرامی خواهشمندم از واژگان مناسب استفاده بفرمایند. در پس اصطلاح غلط مفاهیم غریبی نهفته است .ممکن است وقتی کپسول را می آورند و میگویند میخواهیم کپسول هوا را پر کنیم اگر ما از آنها سوال نکنیم که هدف شما از پر کردن این کپسول چیست و برای چه منظور میخواهید استفاده کنید , ممکن است منظور از کپسول هوا , هوای فشرده باشد,ممکن است منظور گاز اکسیژن باشد, ما با سوال و جواب متوجه ی آن میشویم .

منظور ۹۹ درصد مراجعین شارژ سیلندر اکسیژن است .اگر هوای فشرده نیاز داشته باشند از دوستان خواهش میکنیم این موضوع را مستقیما با عنوان هوای فشرده اعلام کنند و اگر نیتروژن لازم دارند به ما نیتروژن را اعلام  کنند و …

همکاران و تولید کنندگان گرامی اگر به مطلب شارژ هوا برمیخورید بیشتر در این زمینه کنکاش کنید.زیرا مواردی پیش آمده که به عنوان کپسول هوا , کارخانه ای کپسول را پر کرده و بعد به عنوان گاز ازت ( داخل دستگاهی ) آن را تست کرده اند که باعث پیش آمدن اتفاقات ناگوار و صدماتی به مجموعه و اشخاص در محل شده است.لذا بر این مسٔله تاکید بیشتری بفرمایید که منظور از هوا چیست؟


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1
سوالی هست در خدمتم؟
سلام. خوش اومدین. در خدمت شما هستم.