gtag('config', 'UA-126046734-3');

نکات ایمنی درباره گاز اکسیژن که باید حتما مورد توجه قرار گیرند

در این قسمت راجع به نکات ایمنی درباره گاز اکسیژن مطالبی ذکر میشود. از آنجایی که گاز اکسیژن میل ترکیبی بسیار شدیدی درواکنش با مواد آتش زا دارد و به سرعت با مواد آتش زا ترکیب میشود و باعث به وجود آمدن آتش و انفجار و صدمات جبران ناپذیری می شود.

لذا هنگام کار با آن نکات ایمنی باید رعایت شود. اگر این نکات رعایت شود به راحتی و بی هیچ دغدغه ای میتوانید از آن استفاده کنید , اما کوچکترین سهل انگاری در این رابطه ممکن است باعث اتفاقات ناگواری شود.

مهمترین نکته ای که در رابطه با گاز اکسیژن باید رعایت کنید این است که زمانی که از گاز اکسیژن و یا کپسول اکسیژن استفاده میکنید و یا در تماس با آن هستید سعی کنید از دستکش های ایمنی که برای این منظور ساخته شده استفاده کنید.همچنین از عینک های ایمنی نیز میتوانید استفاده کنید .

مهمترین مطلبی که پیرامون نکات ایمنی درباره گاز اکسیژن باید به آن توجه کرد, چرب نبودن وسایل و اتصالاتی است که شما باید از آنها استفاده کنید. مخصوصا این اتفاق زمانی بروز پیدا میکند که شیر اکسیژن در ارتباط با مواد روغنی قرار میگیرد که در این صورت خطر بروز هر نوع انفجار و حادثه ای را بالا میبرد و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

بنابراین زمانی که دست چرب است یا محیط روغنی است و یا شیر و مانومتر به روغن یا گریس آغشته شده, حتما باید آن را تمیز کنید. اگر خودتان نمیتوانید به علت سختی زیاد و مواد شیمیایی مخصوصی که برای از بین بردن گریس و چربی ها نیاز است این کار را انجام دهید, میتوانید آنها را به کارخانه ارجاع دهید که شستشو را انجام دهند و یا اگر به این شرایط دسترسی ندارید چندین بار با آب گرم و صابون بسیار غلیظ و مواد شوینده ی بسیار غلیظ ,اطراف شیر و یا مانومتر را تمیز کنید تا جایی که دیگر هیچگونه گریس و مواد روغنی اطراف آن وجود نداشته باشد.

مطلب بعد پیرامون نکات ایمنی درباره گاز اکسیژن  استفاده از واشر ها و مواد غیر استاندارد در آب بندی کردن شیرها و اتصالات است. خیلی از اتفاقات ناگواری که هنگام استفاده از کپسول های اکسیژن رخ میدهد به دلیل استفاده از واشرهای غیر استاندارد است .

برای اینکه بتوانید دهانه ی شیر را آب بندی کنید به ناچار لازم است از یک سری واشر استفاده کنید این واشرهای باید حتما حتما حتما استاندارد باشند و از جاهای معتبر تهیه شوند . مثلا وقتی مصرف کننده ای میبیند مانومتر نشتی میدهد ممکن است خودش از یک جنس پلاستیکی واشر را درست کند و آب بندی کند و فکر کند میتواند استفاده کند , این شخص مطمئن باشد تداوم این کار خطرات جبران ناپذیری را به او تحمیل خواهد کرد که کمترین آن انفجار سیلندر و مانومتر و آتش گرفتن تمام لوله و اتصالات است.

نکته های ظریفی در این رابطه است که مهمترین آن این است که خودسرانه و با دانش کم اقدام به کارهایی نکنید که اگر صدماتش به خودتان نرسد مطمئنا در کارخانه هنگام شارژ این مطلب خود را نشان خواهد داد و شما ناخواسته با جان عده ای بازی خواهید کرد.

دسته‌ها: دانستنی های مفید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1
سوالی هست در خدمتم؟
سلام. خوش اومدین. در خدمت شما هستم.